• Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Pași de utilizare (organizații)

1. Înregistrarea pe platformă

Primul pas pentru accesarea platformei https://euvoluntar.ro/ constă în crearea unui cont, unde vor fi furnizate informații precum denumirea oficială, adresa, CUI, domeniile în care activați și logo-ul.

2. Activare cont

Un administrator al platformei vă va activa contul în maxim 10 zile după confirmarea informațiilor furnizate. După ce primiți notificarea că aveți contul activ, veți putea publica proiecte de voluntariat și identifica persoanele potrivite pentru un anumit tip de activitate. 

3. Începerea unui proiect de voluntariat

După ce voluntarii aplică pentru un proiect pe care l-ați publicat pe platformă îi puteți contacta (schimba mesaje prin intermediul platformei) pentru a obține mai multe informații sau pentru a stabili un interviu. După recrutarea unui voluntar este obligatorie semnarea documentelor prevăzute în Legea voluntariatului, alocarea unui coordonator de voluntari și organizarea unei sesiuni de inițiere.

4. Evaluarea voluntarilor

Fiecare organizație are dreptul de a evalua voluntarii oricând consideră necesar acest demers. Noi recomandăm sesiuni de feedback lunare și evaluări detaliate la fiecare 6 luni. În cadrul platformei, avem secțiunea de Voluntarul lunii unde organizațiile gazdă vor fi invitate să nominalize un voluntar și să îi acorde o evaluare va sta la baza selecției unei persoane ce a avut rezultate remarcabile.

5. Încheierea unui proiect

Încheierea unui proiect pe platformă se va realiza de către fiecare organizație gazdă. Veți avea o listă de voluntari activi și veți putea încheia proiectele din care fac parte și acorda o evaluare finală. 

Fiecare voluntar poate renunța la activitatea de voluntariat, cu mențiunea că aceștia vor avea responsabilitatea să anunțe în prealabil organizațiile gazdă. Dacă voluntarii renunță sau nu participă la activități veți avea posibilitatea de a le încheia proiectele pe platformă.